Palvelut

Fysioterapia

Fysioterapian keskeisenä tavoitteena on ylläpitää ja parantaa ihmisten toimintakykyä ja liikkumista. Yleensä fysioterapian toimenpiteet kohdentuvat synnynnäisen vamman, sairauden, tapaturman tai ikääntymisen aiheuttamaan alentuneen toimintakyvyn edistämiseen fysioterapeuttisen ohjauksen ja neuvonnan, terapeuttisen harjoittelun sekä manuaalisen terapian keinoin. Kipu- ja oirehoitoina käytetään mm. fysikaalisia hoitoja.

Fysioterapiassa arvioidaan kuntoutujan terveyttä, liikkumista, toimintakykyä ja toimintarajoitteita hänen toimintaympäristössään. Arvioinnin perusteella laaditaan fysioterapiasuunnitelma, jota myös seurataan. Fysioterapeutti arvioi myös apuvälinetarvetta ja ohjaa niiden käyttöä. Kuntoutujaa aktivoidaan ja ohjataan ottamaan itse vastuuta omasta terveydestään, toimintakyvystään ja niiden edistämiseen liittyvistä valinnoista yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa. Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö.​​

Lymfaterapia ja Lympha press koneellinen lymfaterapia

on kevyttä pumppaavaa käsittelyä, joka noudattaa imunesteen kulkusuuntaa. Lymfaterapiassa aktivoidaan imuteiden toimintaa. Painevaiheessa siirretään sidekudoksessa olevaa nestettä, kuolleita soluja ja valkuaisaineita imusuoniston kuljetettavaksi. Hoitoaika on tavallisesti noin 60 min mutta tarvittaessa jopa 90 min.

Lymfaterapialla poistetaan turvotusta ja pehmitetään turvotuksen aiheuttamia kovettumia eli fibrooseja. Lymfaterapian avulla kudoksista poistuu tulehduksille altistavia proteiineja eli valkuaisaineita ja muita solujätteitä. Lymfaterapia on miellyttävää ja rentouttavaa käsittelyä. Rentouttava vaikutus johtuu otteiden rytmistä ja useista toistoista, jotka estävät sympaattisen hermoston vaikutusta. Sympaattisen hermoston vaikutuksen estyminen lievittää stressiä ja kipua. Lymfaterapialla voidaan vaikuttaa myös lihasten ja suoliston toimintaan. Lymfaterapiasta saa Kelan korvausta, kun lymfajärjestelmän vaurioitumisesta johtuvan lymfaödeeman on aiheuttanut rintasyöpäleikkaus tai muu laaja kirurginen toimenpide, sädehoito nivustaipeeseen, lantioon tai kainaloon,krooninen infektio (lähinnä erysipelas eli ruusu) taisynnynnäinen imusuoniston kehityshäiriö (myöskin myöhemmällä iällä ilmenevä).

Lymfaterapiaa voidaan käyttää:

• Eri syistä johtuva turvotuksen ja kivun hoito
  • Ennen ja jälkeen leikkaushoidon, toipumisen tehostamiseksi Arven hoito
  • Fibroosin eli sidekudoskertymän pehmentäminen
  • Verenpurkaumien hoito
  • Poskiontelotulehdukset eli sinuitis
  • Migreeni
  • Allergiat
  • Wiplash eli niskan retkahdusvamma
  • Nivelten kulumat
  • Lihasjännitykset
  • Bursiitit eli limapussin tulehdukset
  • Tension neck
  • Frozen shoulder eli jäätynyt olkapää
  • CRPS  (=RSD, ”Krapsi”, Morpus Sudeck)
  • Tendiniitit, faskiitit, epikondyliitit ja selkärangan välilevysairaudet
  • Reumasairaudet
  • Laskimotukoksen jälkitila

Kotisiivous

Säännöllinen kodin siivous sisältää mm. imurointi, mattojen tamppaus, pölyjen pyyhintä, wc-tilojen siivous, lattioiden pesu. Harvemmin siivottavat kohteet mm. ikkunoiden pesu, saunan sivous, hellan puhdistus, pyykkihuolto. Siivouksen suunnittelussa otetaan huomioon, siivottavan tilan koko, siivoustiheys ja mitä kohteita kodista siivotaan. Siivous tyytyväisyystakulla.

Kotitalousvähennyksen voi saada, jos teettää kotitalous- tai hoitotyötä tai asunnon kunnossapitotyötä.http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Kotitalousvahennys

Lapsiperheiden kotipalvelu

Lastenhoito, päivittäiset askareet, sairaan lapsen hoito, ulkoilu ja liikunta, ruokailusta huolehtiminen ja perheen auttaminen yksilöllisten tarpeiden mukaan.
Kodin ja pihan huolto
Käsin tehtävät lumityöt, nurmikon leikkuu, haravointi, polttopuiden teko, lumien pudotus katolta, räystäiden puhdistus, lampun vaihto, palohälyttimen patterin vaihto, lemmikkien hoito yms.
Muuttoapu
Tavaroiden pakkaaminen ja purkaminen, muuttokohteiden siivous. Työ on kotitalous vähennyskelpoista!

Siivouspalvelut yrityksille

toimisto yms. tilojen siivous sopimuksen mukaan. Palvelut suunnitellaan yksilöllisesti asiakkaan tarpeiden mukaan.